Dierenziekenhuis Rotterdam blijft open en is bereikbaar voor de zorg van uw huisdier
Verscherpte maatregelen Corona
Versoepelingen per 26 juni 2021
Fijn, versoepelingen maar er zijn nog steeds maatregelen van kracht. Wilt u deze aandachtig lezen? Dank!
- Mondkapje in de spreekkamer is verplicht.
- Maximaal twee eigenaren per huishouden mee op consult.
- Bij opname van uw dier mag u weer op bezoek komen, max. 2 personen en op een afgesproken tijdstip.
- Euthanasie: max. 2 personen en geen huisvisite.
- Bij klachten blijft u thuis en verplaatst u de afspraak of laat u het dier brengen door iemand anders.
- Bij grote drukte in de wachtkamer wordt u gevraagd buiten te wachten. U wordt opgeroepen per buzzer of sms.
Bezoekt u onze praktijk en bent u uw mondkapje vergeten? Geen probleem! Aan de balie zijn deze gratis verkrijgbaar.
Wij willen graag de beste zorg blijven leveren voor de dieren. Tegelijkertijd moeten wij zorgen voor de veiligheid van u en onze medewerkers.
- Voelt u zich niet fit, hoest u, bent u verkouden en/of heeft u koorts, dan wordt u verzocht uw afspraak te verzetten. Voor dringende zaken verzoeken wij u een vervanger te sturen die geen van bovenstaande symptomen vertoont.
- U dient zich aan de balie te melden en vervolgens een plek te kiezen in de wachtkamer (minimaal 1,5 meter afstand van andere mensen). Indien er 6 wachtenden in de wachtkamer zitten, dient u buiten / in de auto te wachten.
- Betalingen uitsluitend per pin (Dierenziekenhuis Rotterdam hanteert al twee jaar een pin only beleid).
- Voor uw en onze veiligheid kunnen wij ervoor kiezen om uw afspraak op een later moment in te plannen.
- Voor bestellingen van voer en/ of medicatie, dient u uitsluitend telefonisch contact op te nemen.
- Voor het ophalen van bestellingen en/ of medicatie plannen wij met u een afspraak in.
Overige (hygiëne) maatregelen:
- Wij zorgen voor extra hygiëne.
- Bij binnenkomst verplicht desinfectie van de handen
- In de wachtkamer en spreekkamers is er een mogelijkheid voor het ontsmetten van de handen.
- Wij zullen het contact met de diereigenaar tot het minimum beperken (geen handen geven, 1,5 meter afstand bewaren).
- Wij gaan er vanuit dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt en hier ook voorzichtig en vanuit de opgelegde richtlijnen handelt.
Alvast heel erg bedankt voor jullie begrip!
Geachte diereigenaar,
Allereerst zijn wij volgens normale openingstijden geopend en voor spoedgevallen zijn we 24/7 bereikbaar.
Extra nieuwsbericht ivm coronavirus:
Wij willen graag de beste zorg blijven leveren voor de dieren. Tegelijkertijd moeten wij zorgen voor de veiligheid van u en onze medewerkers.
Deze Corona crisis laat zien hoe heftig infectieziektes kunnen zijn wanneer er geen immuniteit bestaat. Dit geeft ook aan waarom vaccineren zo belangrijk is.
Bij Dierenziekenhuis Rotterdam hebben we besloten om vaccinatie-afspraken door te laten gaan. Het (te lang) uitstellen van een vaccinatie kan ertoe leiden dat uw huisdier minder goed beschermd is. Wel is het noodzakelijk om aan de veiligheidsmaatregelen van het RIVM te voldoen. Om drukte in onze praktijk te voorkomen worden afspraken ruimer gepland. Daarnaast kunt u bij ons terecht voor overige preventieve zorg. Uitzonderingen hierop vindt u hieronder:
Maatregelen Dierenziekenhuis Rotterdam i.v.m. het Corona - virus
Let op: bij twijfel: neem contact op met Dierenziekenhuis Rotterdam
Ook wij hanteren de nieuwe richtlijnen van het RIVM. Wat betekent dit voor u als diereigenaar:
- Het gebruik van mondkapje in onze klinieken moedigen wij ten zeerste aan. Komt u binnen de 1,5 meter grens (bijv. in een spreekkamer zonder spatscherm) is een mondkapje verplicht.
- Voelt u zich niet fit, hoest u, bent u verkouden en/of heeft u koorts, dan wordt u verzocht uw afspraak te verzetten. Voor dringende zaken verzoeken wij u een vervanger te sturen die geen van bovenstaande symptomen vertoont.
- Er mag maar 1 eigenaar per dier mee naar binnen.
- U dient zich aan de balie te melden en vervolgens een plek te kiezen in de wachtkamer (minimaal 1,5 meter afstand van andere mensen). Indien er 6 wachtenden in de wachtkamer zitten, dient u buiten / in de auto te wachten.
- Betalingen uitsluitend per pin (Dierenziekenhuis Rotterdam hanteert al twee jaar een pin only beleid).
- Voor uw en onze veiligheid kunnen wij ervoor kiezen om uw afspraak op een later moment in te plannen.
- Voor bestellingen van voer en/ of medicatie, dient u uitsluitend telefonisch contact op te nemen.
- Voor het ophalen van bestellingen en/ of medicatie plannen wij met u een afspraak in.
- Wij plannen geen huisvisites in. (ivm met Corona)
- Aanwezig bij 1e prik? Aanwezig bij wakker worden, dit in overleg met ons. (afhankelijk van drukte en rooster)
Wilt u er samen met ons voor zorgen dat er geen rij ontstaat bij de balie en/of drukte in de wachtkamer. Dank voor uw medewerking.
Overige (hygiëne) maatregelen:
- Wij zorgen voor extra hygiëne.
- Bij binnenkomst verplicht desinfectie van de handen
- In de wachtkamer en spreekkamers is er een mogelijkheid voor het ontsmetten van de handen.
- Wij zullen het contact met de diereigenaar tot het minimum beperken (geen handen geven, 1,5 meter afstand bewaren).
- De assistent zal zoveel mogelijk de taak van de diereigenaar overnemen in samenwerking met de dierenarts.
- Wij gaan er vanuit dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt en hier ook voorzichtig en vanuit de opgelegde richtlijnen handelt.
Alvast heel erg bedankt voor jullie begrip!
Team Dierenziekenhuis Rotterdam, dierenarts Nieuwe Binnenweg, Dierenarts Keizerskroon.
Jelle Stegenga
Vragen? Mail naar j.stegenga@dierenziekenhuis.nl of bel: 010 - 492 5151
Direct contact
Voor direct telefonisch contact of voor het maken van een afspraak zijn wij bereikbaar op:
010 - 492 51 51.